: LandRover question

Mekus
11-29-2001, 05:05 AM
Hi.
Im a swede looking for a LR Defender and I found one that has been driven in the Rainforrest Challenge and also got a new engine in -00 the car is from 1987. So my questins are... first: is a car thats been driven in the Rainforrest Challange worth moore than a car that has not? second: how much does a engine change affect the price?

Sincerely Markus Engdahl/ Sweden

RockRover
11-29-2001, 09:30 AM
Moreover than the rainforest issue, you need to look at the history from 86'. LR's (defneders) are extremely tough vehicles, that can take years of abuse and neglect...I know I own one. New engine is good...Well, can be, depending on what it is and if it's trully new, what year, etc. Rust, CV's, trany (known to have oiling issues on the output shaft splines) are all somthing to look at when purchasing used. However if the price is right, and your willing to work on it yourself, owning a bit of LR history is a great time.

--D

jbt
11-29-2001, 10:14 AM
Äntligen någon svensk här inne!
Rainforrest Challange är ju en mycket tuff tävling och bilarna tar mycket stryk så att bilen skulle vara mer värt är nog inte troligt. Men om den har Air lockers i fram/bakaxeln, winch mm så ökar ju värdet.
Vilekn motor sitter i bilen tdi eller td5?
Zatzy människa?

RockRover
11-29-2001, 02:17 PM
Uhhhhh....Okay?

--D

RoCkSkuLLz
11-29-2001, 03:22 PM
uuuhhh.?? I dont know what the fawk that was but this aint no sweed-pirates board... we-a speaka da fawkin english over here-a, ??? :smokin:

RockRover
11-29-2001, 04:08 PM
Yup...Ya'all are a needin' to start speekin'and spellin' inglish kurectly f'in yous wanta start talkin' wheelin'. ;)

gunracer1
11-29-2001, 04:13 PM
yea what he said, i think

Mekus
12-02-2001, 01:18 PM
RockRover: Thank you for your answer, I hope that it can be helpfull in my search.

jbt: jajemänn. här var det zatzy-människa så det står härliga till. Jag vet inte vad det är för motor i bilen, har inte fått svar på mitt mejl än men jag antar att det e td5 om det nu är en NY motor. men man vet ju aldrig... Vad har du för bil?

RoCkSkuLLz
12-02-2001, 02:15 PM
Originally posted by Mekus
RockRover: Thank you for your answer, I hope that it can be helpfull in my search.

jbt: jajemänn. här var det zatzy-människa så det står härliga till. Jag vet inte vad det är för motor i bilen, har inte fått svar på mitt mejl än men jag antar att det e td5 om det nu är en NY motor. men man vet ju aldrig... Vad har du för bil?

O my god what the hell is this shit!! :flipoff2:

Mekus
12-03-2001, 09:28 AM
It´s swedish... I guess it looks kinda strange in your eyes... hihihi:rasta:

jbt
12-03-2001, 12:14 PM
Jag åker Toyota Landcruiser 75.
Kolla om det sitter en massa dyrt godis på bilen som winch, airlockers, förstärkta axlar, bullbar, bur, riktiga terrängdäck mm.

Tänk på att Landrovers inte har spärrar i axlarna som standard, airlockers för bak och framaxel kostar ca 20,000kr+ arbete och utan diffspärrar så har man ingen "riktig" fyrhjulsdrift.

Rockbuggy: Check www.swedenoffroad.com